Nieuw speeltoestel Oosterhuizen – steun dit initiatief!

maandag 15 mei 2023

De leerlingenraad van OBS Oosterhuizen wil graag een speeltoestel voor oudere kinderen en vraagt daarbij jullie hulp!

Ga direct naar de handtekeningenactie en steun dit initiatief

De leerlingen hebben aantal ontwerpen uitgezocht en een verkiezing gehouden in de bovenbouw. Daar kwam een natuurlijk klim-/speeltoestel uit dat past in de groene omgeving van ons dorp. Het is van duurzaam materiaal (Robinia-hout) en mooi organisch vormgegeven. De speelwaarde van deze ‘Flora Apenkooi’ is groot; de kinderen worden uitgedaagd met spannende loopbruggen en allerlei klim- en klauterelementen.

De beoogde plek van het speeltoestel is op het grasveld naast het Dorpshuis en de school, aan de kant van het Dorpshuis. Daar kan het ook gebruikt worden tijdens dorpsactiviteiten op het veld of in het amfitheater. Zo biedt de speelplek meerwaarde voor de school én voor het dorp.

Het bestuur van het Dorpshuis steunt dit initiatief en heeft meegedacht over het plan en de beoogde plek. De Dorpsraad staat achter het plan. Ook de oudercommissie vindt het een goed idee en gaat een financiële bijdrage leveren.

De kinderen hebben ook overleg met de gemeente gehad. Om in aanmerking te komen voor subsidie is het belangrijk dat veel mensen achter dit initiatief staan.

Daarom vragen we u om ons te helpen door de online handtekeningenactie in te vullen: