Audit Gezonde School

dinsdag 2 mei 2017

Zoals u weet zijn wij al jaren in het bezit van het vignet ‘Gezonde School’. Naast de themacertificaten ‘Sport en bewegen’ en ‘Relaties en seksualiteit’ zijn wij ook al enige tijd in het bezit van het certificaat ‘Milieu’. Dit houdt in dat onze school een duurzame, groene en frisse leeromgeving belangrijk vindt. Daarmee hopen we te bereiken dat kinderen tot betere leerprestaties komen, minder gezondheidsklachten hebben en daardoor ook minder ziekteverzuim. Een paar voorbeelden hiervan zijn ons ventilatiesysteem dat zorgt voor een goed binnenklimaat en het hitteprotocol bij extreme weersomstandigheden. Op vrijdagmiddag 19 mei wordt onze school bezocht door een auditeur, die gaat beoordelen hoe onze school met dit thema omgaat. Wij verwachten natuurlijk een positieve uitslag.