dinsdag 20 februari 2018

De directeuren van de scholen in Apeldoorn zitten met de handen in het haar. De griepgolf hakt erin. Nergens zijn meer invallers te vinden. Gelukkig hebben wij het tot nu toe intern op kunnen lossen, maar dit gaat ten koste van andere zaken. Na jarenlang bijna geen ziekteverzuim te hebben gehad, hebben wij nu ook met deze problematiek te maken. De vooruitzichten maken ons niet vrolijker. De estafettestakingen voor een lagere werkdruk en een eerlijk salaris, blijven dus ook doorgaan. Alleen zo kan ons mooie beroep weer aantrekkelijk worden voor jonge mensen. Voorlopig merken de kinderen van dit alles nog niet veel. Ze krijgen morgen hun rapport en groep 8 zet de laatste puntjes op de i voor het EHBO examen van donderdag 22 februari. Vrijdag vieren we de verjaardagen van het team op onze  ‘Leerkrachtendag’, waarbij het de gewoonte is dat iedereen verkleed op school komt. Na deze feestdag gaan we allen genieten van een welverdiende vakantie en zien we elkaar weer terug op maandag 5 maart.