Mijn Omgeving Online

donderdag 13 december 2018

Op school kunnen de leerlingen op de computer veel verschillende dingen oefenen in MOO (Mijn Omgeving Online).
Zo staan daar per groep oefeningen op niveau. Dit kunnen handige oefensites zijn, of leerzame filmpjes.
Alle leerlingen kunnen nu ook thuis inloggen via de website http://www.moo.nl.
De leerlingen van de bovenbouw mogen zelf een wachtwoord instellen en programma’s toevoegen of verwijderen. Voor de onder- en middenbouw zet de leerkracht dit klaar. Op deze manier hebben zij thuis en op school een persoonlijke omgeving om in te kunnen oefenen.
Om in te kunnen loggen hebben de leerlingen hun gebruikersnaam nodig. Dit is de 1e letter van hun voornaam (hoofdletter), gevolgd door een punt, gevolgd door de achternaam (met een hoofdletter) en dan @obsoosterhuizen.nl. Tussenvoegsels als de, van de, van het worden weggelaten.

Bijvoorbeeld: J.Jansen@obsoosterhuizen.nl.
Het wachtwoord is ingesteld door de leerkracht. De leerlingen krijgen dit in de klas te horen. Op deze manier heeft uw kind thuis en op school snel toegang tot de meest gebruikte sites en programma’s!