Nascholing

woensdag 5 december 2018

Om de kwaliteit van ons onderwijs op een hoog niveau te houden worden teamleden regelmatig bijgeschoold. Hierbij wat voorbeelden waar we op dit moment mee bezig zijn:

-Opleiding taalcoördinator (door Leon Timmer)
Tijdens deze opleiding wordt gekeken naar alle gebieden van het huidige taalonderwijs. Daaronder vallen onder andere technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en woordenschat. Die vakken worden dan ook op schoolniveau goed geanalyseerd, zodat we kunnen werken aan een verbeterd aanbod.

-Leiding geven aan een opbrengstgerichte leercultuur (door Janny de Jongh)
Tijdens de opleiding wordt er met een theoretische onderbouwing gewerkt om de kwaliteit van het onderwijs op een positieve manier te beïnvloeden in het maatschappelijk belang van goed onderwijs.

-Bewegen & Leren (door Marvin van Veldhuizen)
Bewegen tijdens het leren vergroot niet alleen het plezier in leren. Uit onderzoek blijkt dat je makkelijker leert en beter en langer onthoudt als je beweegt tijdens het leren. Beweging betrekken bij het leren zorgt voor een meer uitdagende leeromgeving en dit draagt weer bij aan een hogere betrokkenheid én een optimaal leerresultaat.