Projectgroep 5/6

donderdag 11 oktober 2018

Dit jaar zijn we gestart met een projectgroepje voor leerlingen uit groep 5 en 6. Het groepje is in het leven geroepen voor kinderen die soms op een andere manier uitgedaagd moeten worden. De activiteiten zijn dan ook bedoeld om bij deze leerlingen een actievere werkhouding te stimuleren. Ook leren ze omgaan met verschillende informatiebronnen en vakgebieden die minder in de klassikale methodes voorkomen. Eén keer per week krijgen ze van de leerkracht begeleiding en instructie. Vervolgens krijgen ze opdrachten mee die ze thuis of op school kunnen maken. Het vergt dus ook een stukje extra inzet. Praktische en theoretische opdrachten wisselen elkaar af. Het is erg leuk te zien dat kinderen op verschillende manieren denken en naar oplossingen zoeken. Zo leren ze ook weer van elkaar. Indien mogelijk nemen we opdrachten uit een bepaald thema mee de klas in, zodat de rest van de groep ook extra wordt uitgedaagd.

De groep heeft in principe geen vaste samenstelling. Leerlingen die in aanmerking komen voor de projectgroep worden voor de volgende periode door de leerkracht benaderd.