Voorwoord

woensdag 19 september 2018

Dat de prestatiedruk op basisscholen hoog is wordt in het tv programma ‘Een Klas Vol Ouders’ wel degelijk door ouders ervaren. Twee maanden gaan vaders en moeders terug in de schoolbanken en volgen het lespakket van groep 8. Het opbrengst gericht werken valt aardig tegen. Er moet wel heel erg veel. Natuurlijk, ieder kind verdient het om al z’n mogelijkheden volledig te benutten, maar laten we niet vergeten dat dat niet alleen voor de cognitieve vakken van belang is. Ons jaarverslag (jaarverslag 2017-2018) onderschrijft dit wel heel duidelijk. Deze week doen wij mee aan de Nationale Sportweek. D.m.v. sport en bewegen valt er veel winst te behalen, maar het belangrijkste is toch het plezier. Als kinderen na een sportactiviteit met rode wangen weer in hun klas gaan zitten, zie ik de kers op de taart. Deze opbrengst wordt ze mooi niet meer afgenomen. Kom maar op met de volgende topo-toets!