Week van de techniek groep 7/8

dinsdag 21 februari 2017

Op woensdagochtend 15 maart gaan de kinderen van groep 7/8 naar Aventus in Apeldoorn.
Daar gaan ze een technisch werkstukje maken onder begeleiding van VMBO en Technasium leerlingen en nemen deel aan ‘Science on Tour’.
Deze laatste activiteit houdt in dat zij onder begeleiding van studenten van de Universiteit Twente diverse wetenschap en technologieproeven gaan beleven en zelf ook mogen doen.
In de pauze krijgen alle kinderen een film te zien over waar alle diverse soorten van techniek aan bod komen, maar waar we ook een doorkijk krijgen naar de techniek van de toekomst.

Als afsluiting van de Week van de Techniek is het weer mogelijk 5 verschillende technische bedrijven te bezoeken. Alle leerlingen krijgen na afloop van hun bezoek aan Aventus een gereedschapskoffertje met daarin een plattegrond en couponvel. Met deze gereedschapskoffer, couponvel en plattegrond kunnen ze op zaterdag 18 maart op pad samen met hun ouders/verzorgers, zusjes, broertjes, etc.
Ter plekke mogen ze achter de schermen kijken wat het desbetreffende bedrijf allemaal doet. Daarnaast mogen ze zelf ook de handen uit de mouwen steken en van alles zelf doen en onderzoeken. Aan het einde van het bedrijfsbezoek bij inlevering van hun coupon krijgen de leerlingen een echt stuk gereedschap mee voor in hun gereedschapskoffer.
Als de kinderen alle 5 technische bedrijven hebben bezocht kunnen ze na de Week van de Techniek met een goed gevulde gereedschapskoffer naar huis waar ze dan nog lekker “technisch” aan de slag kunnen.