Open dag

De schoolkeuze: een belangrijk moment

Het kiezen van een basisschool die past bij u en uw kind is belangrijk. De basisschoolperiode is een periode die zo leuk en leerzaam mogelijk moet zijn. Overwegingen om te kiezen voor een school zijn heel persoonlijk. Wilt u een blokje om rijden of liever een school in de buurt? Welke opvangmogelijkheden zijn er? Hoe wordt de lesstof aangeboden? Hoe is de sfeer op school? Wat biedt een school kinderen die extra ondersteuning of juist meer uitdaging nodig hebben?

Open dag op basisscholen in Apeldoorn op 3 april

Op woensdag 3 april tussen 9.00 – 12.00 uur staan de deuren van bijna alle basisscholen in de gemeente Apeldoorn open voor kinderen en hun ouders die een nieuwe basisschool zoeken. Vooraf online oriënteren op de basisscholen kan via www.basisscholenapeldoorn.nl. Maak 3 april kennis met verschillende scholen en hun teams!

Alvast kennismaken

Ook voor je peuter is deze open dag een leuk moment om alvast een kijkje te nemen op school. Het is een mooie gelegenheid om op een laagdrempelige manier de sfeer te proeven op een basisschool. Scholen werken samen met een of meerdere kinderopvangorganisaties in de school of in de buurt van de school. U kunt de peuteropvang en naschoolse opvang vinden in het gebouw van Partou, naast onze school.

Voor meer informatie over de scholen ga je naar www.basisscholenapeldoorn.nl

Onze school

Basisschool Oosterhuizen is een kleine, sfeervolle basisschool, die deel uitmaakt van de dorpsgemeenschap. Omdat wij een continurooster hebben mogen de kinderen kosteloos overblijven. Onze schooltijden en andere belangrijke informatie bekijkt u in de online schoolgids.

Onderwijs

Wij geven adaptief onderwijs met lessen op maat voor ieder kind. Zo werken we met verschillende instructieniveaus, dag- en weekplannen, differentiatiemogelijkheden, instructietafels en pre-teaching. Lezen en taal zijn speerpunten en onze ouders zijn sterk betrokken bij de school.

• 20160824_LP055_123_Oosterhuizen_SunnyGardeur_1594
  • 20160824_LP055_123_Oosterhuizen_SunnyGardeur_1024
  • 20160824_LP055_123_Oosterhuizen_SunnyGardeur_448
  • 20160824_LP055_123_Oosterhuizen_SunnyGardeur_769

Kennismaken

Wij adviseren u om gebruik te maken van de mogelijkheid om een afspraak voor een kennismakingsgesprek met de schooldirecteur te maken. Uw kind is uiteraard ook welkom om hierbij aanwezig te zijn. Voor dit kennismakingsgesprek nemen wij ruim de tijd, rekent u op een gesprek van een uur. Wij vinden het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van onze onderwijsvisie, u uw vragen kunt stellen en u de sfeer op onze school kunt ervaren.

Maak een afspraak