sportactieve school

Op onze school vinden wij sport ook erg belangrijk. Maar wat maakt ons nou zo sportief?

1. Deelname aan de schoolsporttoernooien: voetbal, korfbal, volleybal, zwemmen, tafeltennis, atletiek en hockey.
  2. Nationale Sportweek, met een eigen programma bestaande uit een zeer uitgebreid en gevarieerd sportaanbod voor alle leerlingen.
  3. Stimuleren van buitenschoolse sportactiviteiten, zoals ‘Sport van de maand’.
  4. Inzet van ouders voor de training en begeleiding voorafgaand en tijdens sporttoernooien.
  5. Het volgen van nascholing door leerkrachten.
  6. De begeleiding van stagiaires van het CIOS en de ALO.
  7. Het multifunctionele kunstgrasveld.
  8. Contacten met sportverenigingen uit de buurt.
  9. Het werken met de methoden voor bewegingsonderwijs ‘Bewegen samen regelen’, ‘Bewegingsonderwijs in het speellokaal’ en ‘Sportkanjers’.
  10. Uitdagende sportmaterialen voor in de pauzes.
  11. Wij zijn  gecertificeerd als ‘Gezonde School’ met het themacertificaat ‘Sport en bewegen’.
  12. Door dit alles zijn we verkozen tot ‘Sportiefste basisschool van Apeldoorn’ en zijn we maar liefst twee keer tweede geworden bij de nationale verkiezing.

gezonde-school