onze school

Openbare basisschool Oosterhuizen is een kleine, sfeervolle basisschool, die deel uitmaakt van de dorpsgemeenschap. Basisschool Oosterhuizen heeft 6 lokalen en telt gemiddeld 95leerlingen. Omdat wij een continurooster hebben mogen de kinderen kosteloos overblijven. Wij geven adaptief onderwijs met lessen op maat voor ieder kind. Zo werken we met verschillende instructieniveaus, dag- en weekplannen, differentiatiemogelijkheden, instructietafels en pre-teaching. Lezen en taal zijn speerpunten.

Betrokken ouders

Ouders zijn sterk betrokken bij de school. Ze zijn onmisbaar bij de vele activiteiten: oranjefeest, excursies, leerkrachtendag, brandweerdag, enz. Behalve deze activiteiten bevorderen we sportiviteit ook door mee te doen aan: sport van de maand, volleybal, voetbal, atletiek, korfbal, de zwemestafette, de schaatsmiddag en de Nationale Sportweek. Naast het sporten vinden we gezonde voeding en leefomgeving ook belangrijk. We zijn dan ook gecertificeerd als “Gezonde School” met de themacertificaten ‘Sport en bewegen’, ‘Milieu en natuur’ en ‘Relaties en seksualiteit’.

Ons team

Het team van basisschool Oosterhuizen bestaat uit enthousiaste, gepassioneerde en betrokken leerkrachten. Lesgeven is hen op het lijf geschreven!