Kinderboekenweek 2018

donderdag 20 september 2018

De 64ste editie van de Kinderboekenweek vindt plaats van 3 t/m 14 oktober 2018. Het thema van de Kinderboekenweek van 2018 is Vriendschap en het motto is Kom erbij!

BFF, hartsvriendinnen, bloedbroeders, het zijn allemaal hartenkreten van echte vrienden. Vriendschap is diep verankerd in de jeugdliteratuur. Niet voor niets natuurlijk: vrienden maken leer je als kind. De gelukzalige momenten van verbondenheid of juist het tegenovergestelde gevoel van miskenning als het niet lukt aansluiting te vinden of als je gepest wordt, iedereen maakt het mee. Online en offline. Echte vriendschap kent geen scheidslijnen en gaat door alle culturen, rangen, standen en geslacht heen.

Natuurlijk besteden wij hier ook veel aandacht aan. We openen de Kinderboekenweek met elkaar op woensdagochtend 3 oktober.