Actief Burgerschap
Ons onderwijs is gericht op het bevorderen van actief burgerschap en sociale integratie, en op kennis hebben van en kennismaken met verschillende achtergronden en culturenLees meer
Coachgesprekken
In de bovenbouw voeren de groepsleerkrachten coachgesprekken met de leerlingen, hierdoor worden de leerlingen meer verantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling.
Computers en digitale schoolborden (ICT)
Visie op ‘leren met ICT’ O.b.s. Oosterhuizen is zich bewust dat ICT in toenemende mate een belangrijke rol inneemt in de maatschappij en in hetLees meer
Continurooster
Wij werken op school met een continurooster. Dat wil zeggen dat alle leerlingen gedurende de middagpauze overblijven. Zij eten hun meegebrachte lunch, samen met de eigen groepsleerkrachtLees meer
De rapporten
De school kent voor de groepen 1 t/m 8 twee schriftelijke rapportagemomenten, namelijk in februari en in de laatste 2 schoolweken. Alle kinderen krijgen dan eenLees meer
Dit jaar onder de aandacht
Komend schooljaar werken we met 4 actiegroepen. Bij elke actiegroep staat een voorbeeld: Actiegroep taal: . implementatie nieuwe taalmethode Actiegroep rijke leeromgeving . eigenaarschap enLees meer
Diversiteit en seksualiteit
Op school maken leerlingen kennis met elkaars verschillende achtergronden en culturen. Dat omvat ook opvattingen over diversiteit en seksualiteit. Dit vraagt om sociale competenties vanLees meer
Gezonde school
Het vignet Gezonde School is een kwaliteitskeurmerk voor scholen die werken aan het verbeteren van de gezondheid van hun leerlingen. Onze school is in het bezitLees meer
Huiswerk
In groep 3 krijgen de ouders (per mail) woordrijtjes en leestips, passend bij het thema in de klas. Zo kan er thuis gericht geoefend worden. In groepLees meer
Humanistische Vorming Onderwijs / Godsdienst – levensbeschouwelijk onderwijs
Wij streven er jaarlijks naar de leerlingen vanaf groep 3 de mogelijkheid te bieden tot het volgen van godsdienstvormend onderwijs (GVO) of Humanistisch vormend onderwijsLees meer
Jaarverslag
Het jaarverslag, ons verantwoordingsdocument over het schooljaar 2020-2021 aan ouders, leerlingen en alle anderen die bij onze school betrokken zijn kunt u via de volgendeLees meer
Leerlingvolgsysteem
Een leerlingvolgsysteem is een programma dat de leerkrachten inzicht geeft in de ontwikkeling van de leerlingen, zowel op individueel als op groepsniveau. Dit inzicht wordtLees meer
Missie
Vanuit onze missie richten we onze leerlingenzorg zo in, dat alle kinderen zich ontwikkelen, leren en op verschillende manieren kunnen groeien. Onze missie en visieLees meer
Motto
‘Leren met plezier op basisschool Oosterhuizen’
Onderwijstijd
Leerlingen hebben recht op voldoende uren onderwijs (onderwijstijd). Daarom heeft de overheid de hoeveelheid uren les (normuren) vastgesteld. Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uurLees meer
Ontruimings- en calamiteitenplan
Wij hebben een ontruimings- en calamiteitenplan voor het geval er zich een ramp voordoet. Er zijn twee scenario’s, één waarbij de situatie buiten gevaarlijk isLees meer
Ouderportaal
Door het gebruik van Ouderportaal van Parnassys hopen wij de ouderbetrokkenheid te vergroten en de ouders meer inzicht te geven in de gegevens van hunLees meer
Profilering
Naast een onderwijskundig basisprofiel hebben wij een extra profiel. Vanaf 2006 zijn wij door het NOC*NSF KVLO als sportactieve school gecertificeerd. Vanaf 2012 is ditLees meer
Schooltijden
De schooltijden zijn als volgt: Groep 1-4 Groep 5-8 Maandag 08.30 – 14.30 uur 08.30 – 14.30 uur Dinsdag 08.30 – Lees meer
Toelatingsbeleid basisscholen Apeldoorn
Op de basisscholen van de besturen Leerplein055, PCBO Apeldoorn en de Veluwse Onderwijsgroep is sinds dit jaar het aanmelden en toewijzen van de plaatsen aanLees meer
Vakanties en vrije dagen
Vakantierooster OBS Oosterhuizen schooljaar 2022-2023 Herfstvakantie 24 oktober t/m 28 oktober Kerstvakantie 26 december t/m 6 januari Voorjaarsvakantie 27 februari t/m 3 maart Goede VrijdagLees meer
Vakgebieden en methodes
U mag ervan uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen van deLees meer
Visie
Ieder kind leert op eigen wijze, heeft persoonlijke kwaliteiten, heeft eigen interesses en een eigen kijk op de wereld. Alle kinderen worden geaccepteerd, gerespecteerd enLees meer