Actief Burgerschap

“De bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren”, zo luidt de omschrijving vanLees meer


Coachgesprekken

In de bovenbouw voeren de groepsleerkrachten coachgesprekken met de leerlingen, hierdoor worden de leerlingen meer verantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling.


Computers en digitale schoolborden (ICT)

Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden computers een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaagse onderwijs. Op school zorgen wij ervoor dat wijLees meer


Continurooster

Wij werken op school met een continurooster. Dat wil zeggen dat alle leerlingen gedurende de middagpauze overblijven. Zij eten hun meegebrachte lunch, samen met de eigen groepsleerkrachtLees meer


De rapporten

De school kent voor de groepen 1 t/m 8 twee schriftelijke rapportagemomenten, namelijk in februari en in de laatste 2 schoolweken. Alle kinderen krijgen dan eenLees meer


Dit jaar onder de aandacht

. Borgen . Taal/ Lezen . Zicht op ontwikkeling . Didactisch Handelen . Rekenen . Sociaal emotionele ontwikkeling  


Diversiteit en seksualiteit

Kinderen worden op school voorbereid op hun toekomstige rol in de maatschappij. Vanuit de kerndoelen moet er aandacht zijn voor seksuele weerbaarheid en respectvol omgaanLees meer


Gezonde school

Het vignet Gezonde School is een kwaliteitskeurmerk voor scholen die werken aan het verbeteren van de gezondheid van hun leerlingen. Onze school is in het bezitLees meer


Huiswerk

In groep 3 krijgen de ouders (per mail) woordrijtjes en leestips, passend bij het thema in de klas. Zo kan er thuis gericht geoefend worden. In groepLees meer


Humanistische Vorming Onderwijs / Godsdienst – levensbeschouwelijk onderwijs

Wij streven er jaarlijks naar de leerlingen vanaf groep 3 de mogelijkheid te bieden tot het volgen van godsdienstvormend onderwijs (GVO) of Humanistisch vormend onderwijsLees meer


Jaarverslag

Het jaarverslag, ons verantwoordingsdocument over het schooljaar 2018-2019 aan ouders, leerlingen en alle anderen die bij onze school betrokken zijn kunt u via de volgendeLees meer


Leerlingvolgsysteem

Een leerlingvolgsysteem is een programma dat de leerkrachten inzicht geeft in de ontwikkeling van de leerlingen, zowel op individueel als op groepsniveau. Dit inzicht wordtLees meer


Missie

Vanuit onze missie richten we onze leerlingenzorg zo in, dat alle kinderen zich ontwikkelen, leren en op verschillende manieren kunnen groeien. Onze missie en visieLees meer


Motto

‘Leren met plezier op basisschool Oosterhuizen’


Onderwijstijd

Leerlingen hebben recht op voldoende uren onderwijs (onderwijstijd). Daarom heeft de overheid de hoeveelheid uren les (normuren) vastgesteld. De onderwijstijd geldt voor het basisonderwijs, voortgezetLees meer


Ontruimings- en calamiteitenplan

Wij hebben een ontruimings- en calamiteitenplan voor het geval er zich een ramp voordoet. Er zijn twee scenario’s, één waarbij de situatie buiten gevaarlijk isLees meer


Ouderportaal

Door het gebruik van Ouderportaal hopen wij de ouderbetrokkenheid te vergroten en de ouders meer inzicht te geven in de gegevens van hun kind(eren). ViaLees meer


Profilering

Naast een onderwijskundig basisprofiel hebben wij een extra profiel. Vanaf 2006 zijn wij door het NOC*NSF KVLO als sportactieve school gecertificeerd. Vanaf 2012 is ditLees meer


Samen Lezen

Een paar maal per jaar gaat voor alle leerlingen de schoolbel ’s morgens vijf minuten eerder. Het eerste kwartier van de ochtend gaan we dan gezamenlijkLees meer


Schooltijden

De schooltijden zijn als volgt: Groep 1-4 Groep 5-8 Maandag 08.30 –   14.30   uur 08.30 –   14.30   uur Dinsdag 08.30 –  Lees meer


Vakanties en vrije dagen

2020 – 2021 Herfstvakantie 19-10 t/m 23-10 Kerstvakantie 21-12 t/m 01-01 Voorjaarsvakantie 22-02 t/m 26-02 Goede vrijdag en 2e paasdag 02-04 t/m 05-04 Koningsdag 27-04Lees meer


Vakgebieden en methodes

U mag ervan uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen van deLees meer


Visie

Ieder kind leert op eigen wijze, heeft persoonlijke kwaliteiten, heeft eigen interesses en een eigen kijk op de wereld. Alle kinderen worden geaccepteerd, gerespecteerd enLees meer