Side events EK Baanwielrennen

donderdag 16 november 2023

In aanloop naar het EK Baanwielrennen kunnen kinderen uit Apeldoorn zelf in actie komen tijdens een workshop op het Pumptrack in Zuidbroek en de Dikke Banden Race.

WORKSHOP PUMPTRACK

Op vrijdag 24 november wordt er een workshop pumptrack georganiseerd op de pumptrack in Park Zuidbroek in Apeldoorn. Dit doen we in samenwerking met BMX Apeldoorn en The Pump Factory. Er zijn drie tijdsblokken:

1) 14:00-14:45u | 6 t/m 8 jaar

2) 15:00-15:45u | 6 t/m 14 jaar

3) 15:45-16:30u | 6 t/m 14 jaar

Deelname is gratis en aanmelden kan via het formulier in de link onderaan. Voor de clinic heb je een bmx-fiets en een helm nodig. Heb je deze niet, dan kun je deze op locatie lenen. Geef dat aan in het aanmeldformulier.

DIKKE BANDEN RACE

Zondag 26 november van 13:00-15:30 uur vindt de Dikke Banden Race in Apeldoorn plaats. Je kunt vanaf 12:30 uur aanmelden en een warming up doen op het parcours. Dit zijn wedstrijden voor kinderen van 2 tot en met 12 jaar oud. Iedereen kan in zijn eigen leeftijdsklasse deelnemen op een eigen dikke banden fiets. Dus: geen racefiets! Het is een leuke en laagdrempelige manier om kennis te maken met het fietsen van wedstrijden. Deelname is gratis! Kom jij ook?

Deelnemers worden ingedeeld in verschillende categorieën, op basis van leeftijd. Er zijn 5 categorieën.

Cat 1: Loopfietsen Race voor 2 – 4 jarigen

Cat 2: Dikke Banden Race voor 5 & 6 jarigen

Cat 3: Dikke Banden Race voor 7 & 8 jarigen

Cat 4: Dikke Banden Race voor 9 & 10 jarigen

Cat 5: Dikke Banden Race voor 11 & 12 jarigen

Let op! Categorie 1 wordt verreden op loopfietsen. Hiervoor hoef je zelf geen loopfiets te hebben, deze zijn op locatie aanwezig. Voor categorie 2 t/m 5 moeten deelnemers zelf een fiets meenemen. Dit mag geen racefiets zijn! Het dragen van een helm is verplicht tijdens deelname. Heb je deze niet? Dan kun je die lenen op locatie.

De races vinden plaats op de skeelerbaan van DNIJ in Apeldoorn. Adres: De Voorwaarts 440, 7321 MG Apeldoorn. Dit is een afgesloten terrein, alleen beschikbaar voor de Dikke Banden Race. Zo kan er dus veilig geracet worden. Wil je meedoen aan de Dikke Banden Race in Apeldoorn of wil je meer informatie over alle andere activiteiten rondom het EK Baanwielrennen? Check dan snel side events | EK Baanwielrennen

Zie ook de flyer: Pumptrack en DBR