Bewegend leren

dinsdag 17 november 2020

We zijn nu al een aantal jaren bezig om bewegend leren te integreren in ons onderwijs. Waarom bewegend leren?

• Bewegen is gezond
    Bewegen is erg goed voor je. Door te bewegen voorkom je overgewicht en blijf je gezond.
  • Betere concentratie
    Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren kun je je beter concentreren.
  • Betere schoolprestaties
    Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat meer bewegen leidt tot betere schoolprestaties.
  • Beter zelfbeeld
    Bewegen heeft bij kinderen ook een positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociaal gedrag.
  • Meer plezier
    Bewegen toepassen in de klas maakt school leuker voor leerlingen en voor docenten.
  • Gemaakt om te bewegen
    We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. We zijn er voor gemaakt!

Om het bewegend leren een verdere impuls te geven hebben we op dit moment een deskbike op proef. Daarnaast worden er elastieken uitgeprobeerd die tussen de tafelpoten zijn gemonteerd. Dit alles zorgt ervoor dat de kinderen meer kunnen bewegen tijdens het leren. Als de materialen bevallen, zullen we er wellicht meer van bestellen, zodat meer kinderen hiermee kunnen werken. De kinderen zelf zijn in ieder geval enthousiast!