woensdag 13 december 2017

Wat hebben we kunnen genieten van de sneeuw. Op school was het soms wel even puzzelen om de juiste wanten bij de juiste muts te vinden, maar het was prachtig. Als je als kind dan ook nog een vrije dag hebt omdat de leerkrachten staken voor een hanteerbare werkdruk en een eerlijk salaris, dan kan het haast niet mooier. Dat deze staking noodzakelijk is hebben wij afgelopen dagen ondervonden toen ook wij te maken kregen met zieke leerkrachten en er geen vervangers beschikbaar waren. Jonge mensen kiezen niet meer voor dit mooie vak. Het lerarentekort loopt in rap tempo op en ook de pabo’s trekken veel te weinig studenten. Hierdoor ontstaan nog grotere problemen in het onderwijs. Laten we hopen dat de minister eindelijk over de brug komt, want ook wij gaan het liefst iedere dag met de kinderen aan het werk. Zij verdienen het.