Logopedie

woensdag 3 juli 2019

Graag brengen wij u op de hoogte van een wijziging in de algemene logopedische screening met ingang van het nieuwe schooljaar augustus 2019.
De algemene logopedische screening op 5 jarige leeftijd wordt geïntegreerd in het gezondheidsonderzoek 5 jarigen op het CJG. Hiermee komt de huidige werkwijze met vragenlijsten (voor leerkracht en ouder) via school te vervallen. Mocht de screening in het gezondheidsonderzoek aanleiding geven tot nader onderzoek, dan zal de CJG logopediste deze uitvoeren op het CJG. Waar nodig zal er een observatie en/ of onderzoek op school plaatsvinden. Met deze gewijzigde werkwijze verwachten wij onze kwaliteit te verbeteren en beter aan te sluiten bij de wensen van ouders en scholen.