‘Samen sterk’ en ‘Ready 2B brugklasser’

vrijdag 19 mei 2017

Op woensdag 31 mei en 14 juni krijgen de kinderen van groep 6 en 7 de workshop ‘Samen sterk’ over weerbaarheid, grenzen, samenwerken, pesten en groepsrollen. De lessen zijn actief en gevarieerd en bestaan uit tal van verschillende werkvormen waarin het mentale, verbale en fysieke aspect van weerbaarheid naar voren komt. De workshop bestaat uit twee lessen van ongeveer twee uur en wordt gegeven bij ons op school.
Op dezelfde dagen krijgt groep 8 de workshop ‘Ready 2B brugklasser’ die hen voorbereid op de overgang naar de middelbare school. In deze training gaat het over weerbaar zijn, het maken van keuzes, nee-zeggen, groepsrollen en pesten. Ja-, nee- en twijfelgevoelens en houding en uitstraling. Ook dit is een actieve en gevarieerde workshop waarin alle aspecten van weerbaarheid aan bod komen. De workshop bestaat uit twee lessen van ongeveer twee uur.