Brief van de wijkagent

woensdag 17 april 2019

Beste (groot-)ouders,

Ik ben wijkagent in een heel mooi gebied, namelijk Oosterhuizen-Lieren-Loenen en Beekbergen.

Bewust zette ik Oosterhuizen even vooraan. Wat is het mooi daar en wat staat daar toch een mooie school met alles erop en eraan.

Dan hebben ze daar ook nog, bijna ouderwets, veel ruimte rond de school om te parkeren.

Het verbaasde mij dan ook zeer dat er wat ‘schermutselingen’ plaats vonden rond parkeergedrag op deze locatie.

Tips voor verbetering over de verkeersstromen rond o.b.s. Oosterhuizenzijn simpel

Laat kinderen zoveel mogelijk te voet of op de fiets naar school komen (ook nog gezond)
– Volg de aanwijzigingen over het parkeerbeleid op (twee auto’s achter elkaar parkeren en uitritten vrijhouden)
Attendeer (groot-)ouders op de afspraken rond het brengen en halen van hun (klein-)kinderen
Durf elkaar (netjes) aan te spreken

Helaas blijkt in de praktijk steeds weer dat mensen, vooral volwassenen, moeite hebben zich aan afspraken te houden.

Als wijkagent zo ik u als (groot-)ouders op willen roepen om de afspraken wel te respecteren.

Met de schoolleiding heb ik wat afspraken gemaakt voor verbetering van de situatie, maar het valt of staat bij uw gedrag.

Wij gaan zo nu en dan eens meekijken met dat gedrag rond deze mooie locatie. Zorg dat u een goed voorbeeld bent voor uw (klein-)kind!

Met een groet van de wijkagent

Theo Simmelink