Kinderboekenweek

vrijdag 29 september 2023

Van 4 okt t/m 15 okt is het weer Kinderboekenweek.
Tijdens deze ‘week’ vieren we tien dagen lang feest in het teken van het kinderboek. En de Kinderboekenweek 2023 is dit jaar Bij mij thuis!
Bij de opening zullen de kinderen buiten een uitdagende opdracht krijgen en dansen we gezamenlijk op de muziek van Kinderen voor Kinderen. Komt u ook kijken?
Op onze school wordt er in alle groepen rond dit thema veel (voor-)gelezen en gepraat.
Vrijdag 13 oktober sluiten we de Kinderboekenweek af met een voorleeswedstrijd voor de bovenbouw. De winnaar zullen we te zijner tijd bekend maken in de nieuwsbrief.
Dit jaar is het thema van de Kinderboekenweek: ‘Bij mij thuis’. Thuis betekent voor iedereen iets anders en ’thuis’ bestaat in veel verschillende vormen. Deze diversiteit vieren we dit jaar en we praten over de verschillen en gelijkenissen. Hoe kan dat beter dan met boeken? Want ook in boeken komen allerlei thuissituaties aan bod en daardoor stimuleren deze verhalen om het gesprek aan te gaan. Lees over thuissituaties in verre landen of leer van alles over verschillende huizen. Niet ieder huis hoeft een thuis te zijn.
Kijk tijdens Kinderboekweek ook eens naar het kinderboekenweekgeschenk, dat je bij besteding van €13,50  gratis mee krijgt.