Kinderboekenweek

dinsdag 6 oktober 2020

Op woensdag 30 september ging ‘De Kinderboekenweek’ weer van start. Het moment om op school én thuis extra veel aandacht te hebben voor boeken en lezen. Het thema van dit jaar is ‘En toen…’ Geschiedenis neemt je mee naar andere werelden. Kinderboekenschrijvers weten precies hoe ze al die belangrijke en meeslepende gebeurtenissen zo opschrijven dat kinderen en jongeren geboeid en ademloos blijven lezen, keer op keer.
Op onze school werd er in alle groepen rond dit thema veel (voor-)gelezen en gepraat. We openden de week met een gezamenlijke dans van Kinderen voor Kinderen en mochten ons verkleden als figuur uit de geschiedenis.
Vrijdag 9 oktober, de laatste vrijdag van de Kinderboekenweek, is onze voorleeswedstrijd voor de bovenbouw. De voorbereidingen zijn in volle gang. In de volgende nieuwsbrief zullen we de winnaar bekend maken.