Kinderboekenweek

donderdag 8 september 2022

Van 5 okt t/m 16 okt is het weer Kinderboekenweek.
Tijdens deze ‘week’ vieren we tien dagen lang feest in het teken van het kinderboek. En de Kinderboekenweek 2022 is dit jaar gi-ga-groen!
Voor de opening van de Kinderboekenweek op 5 oktober mogen de kinderen  in het groen gekleed naar school komen of verkleed gaan als boswachter, vogelspotter, imker of zelfs als Freek Vonk met een nepslang om je nek! Bij de opening dansen we gezamenlijk op de muziek van Kinderen voor Kinderen.
Er zijn heel veel boeken die kinderen helpen een echte natuurheld te worden. Leer over bijzondere dierenweetjes in informatieve boeken, lees spannende verhalen over woeste buitenavonturen of verwonder je over prachtige natuurillustraties in prentenboeken!
Op onze school wordt er in alle groepen rond dit thema veel (voor-)gelezen en gepraat.
Donderdag 13 oktober sluiten we de Kinderboekenweek af met een voorleeswedstrijd voor de bovenbouw. De winnaar zullen we te zijner tijd bekend maken in de nieuwsbrief.