Kunst en Cultuur

donderdag 9 februari 2023

Kunst en Cultuur op obs. Oosterhuizen, kunstdiscipline Beeldend 2023:
-Een bezoek aan het Kroller Muller museum en Nationaal Park de Hoge Veluwe met alle groepen (vervoer per bus is  inbegrepen) Data volgen.
-Onderstaande activiteiten worden georganiseerd in samenwerking met Cultuurwijzer, onderdeel van GIGANT.
Wat druk je me nou?
Groep 1/2
07 maart 2023 om 09:00 tot 10:00
Beeldend docent Stephan Peters komt binnenkort aan de groepen 1 en 2 een beeldende les geven waarin van klei een stempel wordt gemaakt.
Compositie, bel de politie!
Groep 3/4
07 maart 2023 om 10:15 tot 11:45 i
Beeldend docent Stephan Peters komt binnenkort aan de groepen 3-4 een beeldende les geven. Tijdens deze beeldende les onderzoeken de kinderen diverse dagelijkse voorwerpen op een nieuwe manier. Hoe ziet het eruit van boven, onder en opzij? Glad of ruw? Structuur of vorm? Door met de voorwerpen afdrukken te maken krijg je nieuwe vormen die je kunt combineren tot een compositie.
Bezoek Coda museum Paperart
Groep 5/6
19 juni 2023 om 09:00 tot 10:30 in Bezoek aan CODA Museum.
Het programma bestaat uit een interactieve rondleiding en een creatieve opdracht. We gaan eerst langs een aantal kunstenaars in de tentoonstelling Paper Art. In CODA Atelier gaan we een korte creatieve opdracht doen geïnspireerd op het werk van kunstenaars die we in Paper Art hebben gezien.
Elke dag kunst in het bos.
Groep 7/8
Data en nadere informatie volgen
Het project bestaat uit:
  • Schoolkaart Kröller Müller Museum en Park Hoge Veluwe voor de hele school!
  • Een bezoek aan het Kroller Muller museum en Nationaal Park de Hoge Veluwe (vervoer per bus is  inbegrepen).
  • Een beeldende workshop van 90 minuten door een beeldend docent op school