Ouder Raad zoekt nieuwe leden

woensdag 30 juni 2021

Mij, als voorzitter, is gevraagd om een klein stukje te schrijven namens de OR van obs Oosterhuizen. Met veel plezier zetten wij ons in om de school te helpen met de activiteiten die op school gedaan worden. Nu deze rare Corona tijd ten einde komt, hopen we dat volgend schooljaar al die leuke activiteiten weer doorgang kunnen vinden, en daarvoor zijn we op zoek naar nieuwe leden voor de OR. Nu denk je misschien ‘dat is teveel werk’ maar dat valt reuze mee. Wat doen we eigenlijk ?

De laatste jaren hebben we dat mooi gestroomlijnd. Elke activiteit heeft een eigen werkgroep, in die werkgroep zitten een aantal leden van de OR, en een leerkracht. Samen organiseren en helpen daar waar nodig is.

Daarnaast zorgen de OR leden voor extra inkomsten voor de school, denk aan de leuke paasbrodenactie, en twee keer per jaar halen ze donaties van oud-leerlingen op. Hier worden bijvoorbeeld de broertjes/zusjes kadootjes met Sinterklaas van betaald.

De kleine klusjes op en rond school worden door de OR gedaan (een tegel recht leggen, plankje vastzetten enz.) hiervoor zoeken we nog een handige vader of moeder.

Na jarenlange trouwe dienst gaat onze penningmeester Hugo Hoitink ermee stoppen, aangezien zijn jongste van school gaat, wie wil en kan zijn taak overnemen ?

Dit alles wordt overlegd en geregeld in ongeveer 4 a 5 korte vergaderingen waar ruimte is voor werkbare ideeën, en wordt er gestemd waar het OR budget aan gespendeerd wordt. Wil jij ook die betrokkenheid voelen? Geeft je dan op als lid van de OR voor komend schooljaar, en help mee om school nog leuker te maken voor je kind(eren). Geef je op via oroosterhuizen@outlook.com

Lobelia Stans

Voorzitter OR