Parkeren

woensdag 15 maart 2023

Wij vragen u om bij de school langzaam en voorzichtig te rijden. Graag ook met het parkeren van de auto goed opletten in verband met de veiligheid voor de kinderen. Laat de opritten van de bewoners vrij!
Het parkeren voor het dorpshuis blijft lastig als mensen hun auto zo neerzetten dat ze weer snel weg kunnen rijden. Begrijpelijk, maar niet erg sociaal, want dan blijven beschikbare plaatsen onbenut, terwijl er toch al niet zoveel ruimte is. Dus wederom een verzoek om twee rijen achterelkaar te parkeren. We adviseren om achteruit in te parkeren zodat u goed overzicht heeft bij het wegrijden. Als een ieder dan niet te lang wacht met wegrijden en we een beetje rekening met elkaar houden, dan verloopt alles wat soepeler en is iedereen tevreden.

Tips voor verbetering over de verkeersstromen rond o.b.s. Oosterhuizen zijn simpel

– Laat kinderen zoveel mogelijk te voet of op de fiets naar school komen (ook nog gezond)
– Volg de aanwijzingen over het parkeerbeleid op (twee auto’s achter elkaar parkeren, uitritten en opritten vrijhouden)
– Attendeer (groot-)ouders op de afspraken rond het brengen en halen van hun (klein-)kinderen