Voorwoord

woensdag 1 september 2021

Maandag zijn we begonnen aan een nieuw schooljaar. Het was erg fijn om alle kinderen weer te zien! De eerste weken besteden we extra tijd aan groepsvorming, hernieuwde kennismaking en afspraken in de school. Hierdoor zijn we ons er weer van bewust dat we samen de school vormen en verantwoordelijk zijn voor een prettige sfeer. We noemen deze weken de ‘Gouden Weken’.

In de voorbereidingsweek heeft het team een inspirerende studiedag gehad met een interessante workshop genaamd ‘Nieuwsgierig Denken’. We hebben ervaren hoe we de nieuwsgierigheid bij kinderen nog verder kunnen aanwakkeren en stimuleren. Nieuwsgierige kinderen zijn vaak goed betrokken bij het onderwijs en willen graag veel leren!

Door bijzondere overheidsmaatregelen hebben we dit jaar extra personeel in de school waardoor we de kinderen meer aandacht kunnen geven. In groep 5 is juf Monique Leenders nieuw, zij ondersteunt meester Leon door groep 5 op dinsdag en woensdag les te geven in het speellokaal. Verderop in deze nieuwsbrief stelt ze zich voor.

Onze interim intern begeleider Annemieke Hurenkamp, stopt met ingang van 1 oktober. Peggy Corbeek zal haar taak overnemen. Peggy is al in dienst van Leerplein055 en zal als intern begeleider verbonden zijn aan onze school. Ook zij stelt zich voor in deze nieuwsbrief.

We hebben nog steeds te maken met een aantal coronamaatregelen. Volwassen houden 1 ½ meter afstand van elkaar. Ouders die in de school komen vragen we een mondkapje te dragen. Is uw kind benauwd, hoest het veel of heeft het koorts, houd het dan thuis en stel de school hiervan op de hoogte.

We hopen dat iedereen gezond blijft en we een goed schooljaar samen hebben.