Voorwoord

donderdag 11 november 2021

Deze week kunnen we nieuwe corona-maatregelen verwachten, we zijn benieuwd wat dit voor school gaat betekenen. De voorbereidingen voor de decemberfeesten zijn al in volle gang, er wordt daarbij rekening gehouden met aanpassingen in verband met corona. We zullen zorgen dat de kinderen fijne feesten kunnen vieren in december. Alvast hartelijk dank aan de ouders die hierin meedenken en helpen organiseren!

In het laatste bericht over corona heeft gestaan dat u uw kind na 5 dagen quarantaine kunt laten testen als een huisgenoot besmet is met corona. Nog een toevoeging bij dit bericht: u kunt ook uw kind langer in quarantaine laten in plaats van laten testen, namelijk 10 dagen. Daarna mag het weer naar school. Het is aan u als ouder om hier een keuze in te maken.

Vorige week heeft u een brief van de raad van toezicht van stichting Leerplein055 ontvangen. Ook heeft er in de krant een artikel gestaan over onze stichting. U heeft kunnen lezen dat op bestuursniveau en op enkele scholen van Leerplein055 roerige tijden gaande zijn. Gelukkig gaat het met de meeste scholen goed en dat geldt ook voor onze basisschool in Oosterhuizen. Het is goed om te weten dat de inspectie van het onderwijs dit ook vindt, zoals is gebleken bij het onderzoek dat voor de zomervakantie is geweest. Mocht u bezorgd zijn over de ontwikkelingen binnen onze stichting of heeft u hier vragen over, neem gerust contact met mij op.