Voorwoord

woensdag 16 februari 2022

Nog steeds moeten we veel kinderen missen op school omdat ze thuis zitten vanwege corona. Ook onder het personeel komt corona voor en daardoor blijft het lastig om alle groepen goed te ‘bemannen’. We hopen dat we de piek bereikt hebben. We mogen de coronamaatregelen voor een groot gedeelte loslaten.

Dat betekent dat vanaf 21 februari kinderen uit verschillende groepen weer contact mogen hebben, bijvoorbeeld door samen te werken in de hal. Als u vragen heeft of een gesprek met een leerkracht wilt, kunt u weer gewoon binnen komen. Welkom! Het binnenkomen ‘s ochtends laten we zoals het is. Kinderen komen zelfstandig naar binnen. We hebben de afgelopen twee jaar ervaren dat dit voor de kinderen heel prettig is.

Na de voorjaarsvakantie hoeft er in de school geen mondkapje meer worden gedragen. Dit geldt ook voor de kinderen van de groepen 6,7 en 8. Ook hoeven volwassen in de school geen 1 ½ meter afstand van elkaar te houden.

De basisregels blijven nog wel steeds gelden: vaak handen wassen, hoesten en niezen in de elleboog, geen handen schudden en thuisblijven bij een positieve test (5 dagen thuis en na 24 uur klachtenvrij, weer naar school). Voor het personeel en de kinderen van de groepen 6,7 en 8 blijft het dringende advies om twee keer per week een zelftest te doen. Goed ventileren blijft een belangrijk aandachtpunt op school.

De voorjaarsvakantie is van 28 februari t/m 4 maart. Op vrijdag 25 februari vieren de juffen en meesters hun verjaardag. Feest op school!