Voorwoord

dinsdag 27 september 2022

De herfst heeft zijn intrede gedaan en daardoor zijn er weer meer kinderen met snottebellen, verkoudheden en griepjes. Ook is er een melding van corona gedaan bij een leerling in de bovenbouw. Deze leerling is thuis.

In de komende MR vergadering zal het corona-draaiboek voor onze school worden besproken. We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en volgen de adviezen op.

Hieronder vindt u richtlijnen van het RIVM voor wat betreft corona-achtige klachten en ziekteverschijnselen:

• kinderen van 4 t/m 12 jaar blijven thuis bij klachten die passen bij Corona, ook als het alleen verkoudheidsklachten zijn (loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn) of af en toe hoesten is. Zij blijven thuis tot zij een negatieve testuitslag hebben of 24 uur klachten vrij zijn.

De preventieve maatregelen (hygiëne en ventilatie) zijn op school nog steeds van belang.

We hopen dat we gezond blijven en verdergaande maatregelen niet nodig zijn!

Vorige week is er op school een ontruimingsoefening gehouden. De kinderen waren snel en op een geordende manier buiten. Voor de BHVers waren er een paar puntjes die we aan gaan scherpen. Goed om te weten wat er gedaan moet worden als er echt iets aan de hand is.

In de vorige nieuwsbrief heeft u al kunnen lezen over de Kinderboekenweek. Even een herinnering: voor de opening van de Kinderboekenweek op 5 oktober mogen de kinderen  in het groen gekleed naar school komen of verkleed gaan als boswachter, vogelspotter, imker of zelfs als Freek Vonk met een nepslang om je nek!