Nominatie beste bibliotheek van Nederland

bieb

Beste ouders/verzorger,

CODA Bibliotheek is genomineerd voor de Beste Bibliotheek van Nederland. U kunt van 1 tot en met 26 november via www.coda-apeldoorn.nl/stem op CODA Bibliotheek stemmen. Hiermee geeft u aan dat uw bibliotheek de titel Beste Bibliotheek van Nederland verdient.

CODA Bibliotheek streeft ernaar om samen met haar partners, kinderen voor te bereiden op een maatschappij waarin een goed ontwikkelde geletterdheid van groot belang is. CODA oriënteert  zich daarom voortdurend op vragen uit het onderwijsveld op het gebied van taalontwikkeling, leesbevordering, kunst- en cultuureducatie en mediawijsheid.

De verkiezing Beste Bibliotheek van Nederland toetst hoe een bibliotheek invulling geeft aan haar bibliotheekfunctie. CODA omvat niet alleen de functie van openbare bibliotheek, maar ook een museum- en archieffunctie. Samen met vijf andere bibliotheek in het land strijdt CODA Bibliotheek om de felbegeerde titel Beste bibliotheek van Nederland. CODA Bibliotheek heeft haar nominatie te danken aan de wijze waarop voor jeugd en volwassenen bibliotheek, museum en archief op één plek zijn samengebracht. De nominaties zijn uitgebracht door de lezers en redactie van het tijdschrift Bibliotheekblad.

Om de verkiezing te winnen heeft CODA Bibliotheek uw stem hard nodig, hiermee spreekt u uw waardering uit voor onze organisatie en onze meerwaarde (voor de educatie van kinderen) in de gemeente Apeldoorn. Naast het aantal stemmen wordt het eindoordeel bepaald door de bevindingen van een mystery guest. In de eindbeoordeling wegen uw stem en het rapport van de mystery guest even zwaar. Uw stem kan het verschil maken, dus stem op CODA Bibliotheek via www.coda-apeldoorn.nl/stem

Vrijdag 27 november wordt bekend gemaakt of uw bibliotheek zich een jaar lang de Beste bibliotheek van Nederland mag noemen.