Korte introductie van onze school

De openbare basisschool Oosterhuizen is een relatief kleine sfeervolle basisschool die deel uitmaakt van de dorpsgemeenschap. Het is de enige school in de buurtschap Oosterhuizen. Naast een mooi amfitheater kan de school gebruik maken van een multifunctioneel kunstgrasveld. Wij zijn er trots op, dat er in deze kleine gemeenschap al bijna 120 jaar een basisschool bestaat. Wij doen ons best om dit zo te houden.

Vanaf 2006 zijn wij door het NOC*NSF KVLO als sportactieve school gecertificeerd. Vanaf 2012 is dit onderdeel geworden van het vignet Gezonde School met de certificaten ‘Sport & Bewegen’ en ‘Milieu & Natuur’ en ‘Relaties & Seksualiteit’. Het belang van bewegen en sport in de ontwikkeling van kinderen is groot. Wij bevorderen dit door middel van projecten en extra veel activiteiten. Gezonde leefstijl en leefomgeving krijgen ook onze aandacht.

Op onze school komen leerlingen uit de nabije omgeving, maar ook leerlingen die verder weg wonen. Ouders kiezen voor onze laagdrempelige school, omdat de kwaliteit van het geboden onderwijs, de sfeer, de betrokkenheid en de kleinschaligheid van een dorpsschool ze aanspreekt. Het continurooster wordt als erg positief ervaren. Onderzoeken naar de tevredenheid van leerlingen, ouders en personeel geven bovengemiddelde resultaten. Bij aanvang van het schooljaar 2023/202 telt de school circa 95 leerlingen verdeeld over 8 groepen.

Naast kennisoverdracht richten wij ons ook op waarden en normen en de sociaalemotionele, expressieve en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen. De basisschool legt het fundament voor het voortgezet onderwijs.